Povinné informace podle z. 106/1999 Sb.
Oficiální název
Obec Nezvěstice
počet obyvatel k 1.1.2023 1440
IČO:00257028
Důvod a způsob založení
Důvod a způsob založení povinného subjektu jsou dány zákonem č. 128/2000 Sb. O obcích (obecní zřízení), ve kterém jsou stanoveny podmínky pro činnost obce i obecního úřadu.
Obec Nezvěstice je samostatně spravována zastupitelstvem obce, které je 15ti členné.
Dalším orgánem obce je 5ti členná rada obce.
Ustavující zasedání zastupitelstva obce se konalo 19.10.2022.
Složení rady obce:
starosta: Lukáš Karkoš
místostarostka: Mgr. Petra Tupá, DiS.
členové rady obce:
Miloslav Nekola
Václav Soukup
Ing.arch Eva Špelinová
Složení zastupitelstva obce:
starosta: Lukáš Karkoš
místostarostka: Mgr. Petra Tupá, DiS.
členové rady obce:
Miloslav Nekola
Václav Soukup
Ing.arch Eva Špelinová
ostatní členové zastupitelstva obce:
Jiří Havel
Zdeněk Heřman
Pavel Jůzl
Kateřina Karásková, DiS.
Mgr.Lada Kotlanová
Ing.Zdeněk Krňoul, PhD.
Pavel Rajchl
Petra Slívová, DiS.
Mgr.Andrea Šourková
Ladislav Vágner, DiS.
Obec se při své činnosti řídí zákonem č. 128/2000 Sb. o obcích, ve znění pozdějších předpisů.
Obec navenek zastupuje starosta.
Zastupitelstvo obce zřídilo jako své iniciativní a kontrolní orgány výbor finanční a kontrolní.
Kontrolní výbor
předsedkyně: Mgr. Lada Kotlanová
členové: Ing.Zdeněk Krňoul, PhD., Ladislav Vágner, DiS.
Finanční výbor
předsedkyně: Petra Slívová, DiS.
členové: Pavel Rajchl, Zdeněk Heřman
Kulturní komise
předseda: Miloslav Nekola
členové: Marie Šmolíková, Markéta Syrová, Václav Hrubý
Stavební komise
předseda: Ing.arch.Eva Špelinová
členové: Ing.Lubomír Hrdina, Ing.Richard Giebel, Ing.Pavel Boukal, Jiří Stuna
Obecní úřad
Zabezpečuje úkoly v samostatné působnosti obce uložené zastupitelstvem obce nebo radou obce v oblasti přenesené působnosti obce vykonává státní správu ve věcech, které stanoví zákon.
Přenesenou působnost vykonává:
– matriční úřad – do matričního obvodu spadají obce Nezvěstice, Chválenice
– přestupky – přestupková komise Starý Plzenec řeší přestupky pro obec Nezvěstice na základě veřejnoprávní smlouvy
Obec s rozšířenou působnosti je pro Nezvěstice město Plzeň.
Vyřizování záležitostí pro občany na jednotlivých pracovištích Obecního úřadu:
Starosta – Lukáš Karkoš
telefon 377 891 126, e-mail: ou@nezvestice.cz
- stanovuje v rozsahu působnosti zaměstnanců konkrétní úkoly a opatření k jejich splnění, rozsah práv, povinností a odpovědnosti podřízených zaměstnanců v písemných pracovních náplních
- zajišťuje spolupráci se zaměstnanci, hospodárnost při vynakládání finančních prostředků a při nakládání s materiálně technickými prostředky, úkoly související s opatřeními k řešení mimořádných situací, poskytnutí informací a údajů vedených zaměstnanci, a to na vyžádání státních orgánů, orgánů kraje, fyzických a právnických osob
- určuje dobu čerpání dovolené a poskytuje pracovní volno zaměstnancům zařazeným v úřadu
- kontroluje výkon státní správy (přenesené působnosti) na svěřeném úseku, plnění úkolů v rámci samostatné působnosti, dodržování právních předpisů při činnosti zaměstnanců, dodržování právních předpisů při činnosti právnických a fyzických osob, dodržování předpisů o bezpečnosti a ochraně zdraví při práci a požární ochraně na jím řízeném pracovišti
- odpovídá za organizaci práce a činnost zaměstnanců na svěřených úsecích, za poskytování odborné pomoci výborům zastupitelstva obce a komisím rady obce, za kvalitu výkonu státní správy, za spolupráci s ostatními zaměstnanci, za zvyšování kvalifikace a odborné úrovně zaměstnanců, za vybavení pracoviště potřebnými pomůckami
- je oprávněn podepisovat rozhodnutí ve správním řízení a rozhodnutí a osvědčení, na které se nevztahuje správní řád, vyjadřovat se k záležitostem, které se dotýkají působnosti úřadu, navrhovat v mezích platných předpisů platy zaměstnanců, jejich změny a výši odměn
- odpovídá za řádné předání veškerých podkladů, souvisejících s vymáháním pohledávek obce
- je povinen poskytnout ve stanovené lhůtě v oblasti své působnosti písemné stanovisko k návrhu obce na schválení obecně závazné vyhlášky nebo nařízení obce
- zajišťuje vyřizování stížností a petic
- zajišťuje a organizuje všechny druhy voleb, příp. místního referenda, materiálně zajišťuje průběh voleb, případně místního referenda
- zabezpečuje krizové plánování – evidence kontaktů krizových štábů, účast na řešení krizových situací v obci (živelné pohromy apod.)
- vede evidenci dopravního parku – evidence všech vozidel obecního úřadu a dohled nad termíny technických kontrol vozidel
- vede evidenci revizních zpráv k zařízením obce, evidenci kontrolních prověrek na úseku bezpečnosti práce a požární ochrany, zajišťuje proškolování všech zaměstnanců v této oblasti, dohlíží nad termíny revizí plynu, elektřiny, tlakových nádob, hasicích přístrojů, hromosvodů aj.
Místostarostka – Mgr. Petra Tupá,DiS.
telefon 377 891 126, e-mail: ou@nezvestice.cz
- zajištění podkladů pro jednání rady obce, zastupitelstva obce, zajištění jejich včasného doručení členům rady a zastupitelstva
- majetek obce a péče o něj – zajištění správy nemovitého majetku, jeho pronájem
- sociální agenda – evidence bytových spisů, nájemní smlouvy, evidence vyúčtování plateb nájemného za byty, zajištění chodu sociální komise
- zajištění průběžné aktualizace úřední desky, včetně elektronické – vyvěšování, svěšení a evidence vyvěšovaných úředních listin, vyhlášek, odesílání vyhlášek po svěšení správním orgánům
- statistická hlášení vyplývající z jednotlivých činností
- spolupráce na úseku spisové služby, elektronické podatelny a datových schránek
- evidence písemností a výkazů týkajících se odvozu tuhého komunálního odpadu a separovaného odpadu v obci, zajištění spolupráce se svozovou firmou
- poskytování informací občanům v souladu s platnými předpisy
- sledovat dotační tituly a informovat radu obce o aktuálních výzvách, vypracovávat žádosti o dotace nebo spolupracovat se zpracovatelem žádosti o dotaci
- spolupracovat při organizaci výběrových řízení
Podatelna, pokladna, matrika – Dagmar Kvapilová
telefon 377 891 216, e-mail: matrika@nezvestice.cz
- podatelna – příjem a odesílání písemností, vedení kompletního systému spisové služby, elektronické podatelny a datových schránek
- archivace písemností obce a úřadu – systematické ukládání písemností, inventarizace a skartace archivních fondů a sbírek
- zajištění informovanosti občanů – poskytování informací v souladu se zákonem, hlášení rozhlasem, kopírování
- kultura, cestovní ruch a propagace – spolupráce s kulturní komisí na přípravě kulturních akcí, propagace obce
- příprava podkladů k volbám
- zajištění spolupráce s přestupkovou komisí, řešení stížností občanů a vypracování posudků na občany pro správní orgány
- příjem a evidence hlášení ztrát a nálezů
- zajištění kompletní agendy CzechPOINT
- komplexní matriční agenda – organizace a zajištění průběhu občanských a církevních svatebních obřadů a vítání narozených občánků, vyřízení žádostí o výpis z rejstříku trestů, zpracování podkladů pro zvláštní matriku, správní řízení na změnu jména a příjmení, sepisování zápisů o určení otcovství, zpracování podkladů pro vystavení osvědčení o státním občanství ČR, vystavování druhopisů matričních dokladů
- komplexní evidence obyvatel – aktualizace registru občanů obce, správní řízení na úseku trvalého pobytu, přijímání ohlášení ztrát, odcizení, poškození OP
- vidimace a legalizace – ověřování kopií listin, ověřování podpisů
- pokladna – výběr hotovosti od občanů, proplácení dokladů v hotovosti, vedení pokladního deníku, evidence místních poplatků
- evidence písemností a výkazů týkajících se poplatků za odvoz tuhého komunálního odpadu a separovaného odpadu v obci
- statistické hlášení vyplývající z jednotlivých činností úseku
- poskytování informací občanům v souladu s platnými předpisy
- zabezpečení činností pro občanské záležitosti
- vedení agendy stravenek a cestovních příkazů
Účtárna – Šárka Matasová
telefon 377 891 339, e-mail: uctarna@nezvestice.cz
- evidence přijatých a vydaných faktur
- zajištění podkladů pro jednání finančního výboru zastupitelstva obce
- statistická hlášení vyplývající z jednotlivých činností úseku
- spolupráce na úseku spisové služby, elektronické podatelny a datových schránek
- účetnictví obce, rozpočet obce – kompletní účetnictví obce, vedení a účtování daně z přidané hodnoty, evidence faktur a jejich úhrada, vystavování faktur, inventarizace majetku, rozpočet obce – podklady pro schválení, rozpočtová opatření a závěrečný účet obce, provádění finanční kontroly organizačních složek obce a příspěvkových organizací obce, vypracování daňových přiznání na daň z příjmů právnických osob, statistické hlášení
- pokladna – exekuční řízení na úseku místních poplatků, vedení knihy pohledávek plateb v hotovosti
- mzdová a personální agenda – zpracování a výplata mezd zaměstnanců, kompletní evidence osobních i zdravotních spisů zaměstnanců, evidence pracovních a ochranných prostředků pro zaměstnance, ukládání mzdových a personálních archiválií
- evidence dopravního parku – evidence spotřeby pohonných hmot
- finanční vyúčtování – bytová agenda (nájmy)
- poskytování informací občanům v souladu s platnými předpisy
- zpracování a aktualizace vnitřních směrnic pro oblast účetnictví a personální agendy dle platných právních předpisů
Stavební technik – Ing.Richard Giebel
telefon377 891 339, e-mail: stavebni.technik@nezvestice.cz
- spolupráce na úseku spisové služby, elektronické podatelny a datových schránek
- evidence výherních hracích přístrojů – správní řízení na úseku povolení provozu výherních hracích přístrojů, evidence rozhodnutí, kontrola provozu VHP, kontrola plateb za povolení VHP
- správní řízení na úseku loterií a tombol
- statistické hlášení vyplývající z jednotlivých činností úseku
- poskytování informací občanům v souladu s platnými předpisy
- majetek obce a péče o něj – zajištění správy nemovitého majetku, jeho nabývání, prodej, kontrola, příprava podkladů a zajišťování nabývacích dokladů k nemovitostem za účelem převodu nemovitostí jiných vlastníků na obec, zajišťování veškerých převodů nemovitého majetku obce, zajišťování zřizování a rušení věcných břemen ve vztahu k majetku obce
- projednávání a vyjadřování se k územně plánovacím dokumentacím sousedních obcí a kraje, zajišťování změny územně plánovací dokumentace obce
- plnění úkolů na úseku životního prostředí – ochrana přírody a krajiny, povolovací proces týkající se kácení stromů, vodního hospodářství a ovzduší
- zajištění a provádění dražeb nemovitých věcí
- zajištění výkonu státní správy na úseku komunikací a silničního hospodářství – správní řízení týkající se komunikací
- stavební agenda – jednoduchá evidence, vydávání vyjádření ke stavbám, účast na stavebních jednáních, zařazení stavebních spisů, zajištění chodu stavební komise rady obce, podávání informací a tiskopisů ke stavbám, povolování zřízení vjezdu k domům, povolování zvláštního užívání komunikací a chodníků,
- vydávání povolení kulturních akcí – evidence žádostí, vyjádření k žádostem, kontrola výpočtu plateb a evidence plateb ze vstupného
- zajištění průběžné aktualizace úřední desky, včetně elektronické – vyvěšování, svěšení a evidence vyvěšovaných úředních listin, vyhlášek, odesílání vyhlášek po svěšení správním orgánům
- zajištění podkladů pro jednání stavební komise rady obce a pořizování zápisů
- evidence čísel popisných a vydávání rozhodnutí o přidělení čísla popisného
- zajištění podkladů pro jednání rady obce, zastupitelstva obce vyplývající z jednotlivých činností úseku
- provádět kontrolu stavebních objektů v majetku obce a zajišťovat jejich opravy a údržbu
- připravovat a vést příslušnou dokumentaci při realizaci stavebních akcí obce a provádět jejich kontrolu
- povolovat informační, reklamní a propagační zařízení a nařizovat jejich odstranění v obci
- zajišťovat metodickou pomoc občanům ve věcech stavebních
- vést elektronickou evidenci obecních pozemků
- oznamovat a vykonávat působnost v základním registru územní identifikace, adres a nemovitostí
Kontaktní spojení
Adresa: Obec Nezvěstice, Nezvěstice 277, 332 04 Nezvěstice
Datová schránka: pfcbr83
Telefonní čísla:
starosta, místostarostka – 377 891 126
matrika, účtárna – 377 891 216
stavební – 377 891 339
Elektronická podatelna:
ou@nezvestice.cz
e-mail:
ou@nezvestice.cz
matrika@nezvestice.cz
uctarna@nezvestice.cz
stavebni.technik@nezvestice.cz
Datová schránka: pfcbr83
Internetová stránka: www.nezvestice.cz
Pověřenec pro ochranu osobních údajů Obecního úřadu Nezvěstice:
Ing.Milan Krabec, MBA, tel. 705 409 191
e-mail: milan.krabec@seznam.cz
Úřední hodiny pro veřejnost
PONDĚLÍ 8-12.00 13-18.00
STŘEDA 8-12.00 13-18.00
Případné platby můžete poukázat
Obec Nezvěstice
Číslo účtu u ČS a.s. : 0725647389/0800
IČO: 00257028
DIČ: CZ 00257028
IČO
IČO: 00257028
DIČ
DIČ: CZ 00257028
Žádost o podání informace
Žádost
o podání informace podle zákona č. 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím
Žadatel: /jméno, příjmení/ ………………………………………………………………………………………………………….
Datum narození: ……………………………………………………………………………………………………………………….
Adresa místa trvalého pobytu a adresa pro doručování, liší-li se od adresy místa TP ……………………………………………………………………………………………………………………….
Požadovaná informace podle tohoto zákona:
PŘÍJEM ŽÁDOSTÍ O INFORMACE
Podle zákona 106/99 Sb. o svobodném přístupu k informacím se na Obecním úřadě v Nezvěsticích podávají:
1. písemně – poštou – na adresu OÚ Nezvěstice, Nezvěstice 277 PSČ 332 04
– faxem – číslo 377 891 126
– prostřednictvím elektronické podatelny – ou@nezvestice.cz,
– prostřednictvím datové schránky: pfcbr83
– osobním předáním písemné žádosti přímo v podatelně OÚ
2. ústně – osobně v kanceláři starosty
– telefonicky na čísle telefonu 377 891 126
Náležitosti žádosti:
Ze žádosti musí být zřejmé, kterému povinnému subjektu je určena, a že se žadatel domáhá poskytnutí informace ve smyslu tohoto zákona.
Fyzická osoba uvede v žádosti:
jméno a příjmení
datum narození
adresu místa trvalého pobytu a adresu pro doručování, liší-li se od adresy TP
Právnická osoba uvede:
název
identifikační číslo
adresu sídla a adresu pro doručování, liší-li se od adresy sídla
Je-li žádost podána elektronicky, musí být podána prostřednictvím elektronické podatelny, pokud ji povinný subjekt zřídil, případně prostřednictvím kterékoliv elektronické adresy OÚ.
Neobsahuje-li žádost uvedené náležitosti a adresu pro doručování, není žádostí ve smyslu zákona 106/99 Sb.
Brání-li nedostatek údajů o žadateli postupu vyřízení žádosti o informaci podle tohoto zákona, vyzve OÚ žadatele ve lhůtě do 7 dnů ode dne podání žádosti, aby žádost doplnil.
Nevyhoví-li žadatel této výzvě do 30 dnů ode dne jejího doručení, OÚ žádost odloží.
V případě, že se požadované informace nevztahují k působnosti OÚ, žádost se odloží a tato skutečnost se sdělí do 7 dnů žadateli.
Obecní úřad poskytne informaci ve lhůtě nejpozději do 15 dnů ode dne přijetí žádosti nebo ode dne jejího doplnění. Lhůtu pro poskytnutí informace může OÚ prodloužit ze závažných důvodů, nejvýše však o 10 dní. Žadatel musí být o prodloužení lhůty informován a to včas před uplynutím lhůty pro poskytnutí informace.
Pokud povinný subjekt žádosti, byť i jen zčásti, nevyhoví, vydá ve lhůtě pro vyřízení žádosti rozhodnutí o odmítnutí žádosti, popřípadě o odmítnutí části žádosti.
Poskytování informací je zpoplatněno podle sazebníku úhrad, který je zveřejněný na WWW.
Odvolání
Proti rozhodnutí OÚ o odmítnutí žádosti lze podat odvolání do 15 dnů ode dne doručení ke Krajskému úřadu Plzeňského kraje ve věci přenesené působnosti, k radě obce ve věci samostatné působnosti, a to prostřednictvím Obecního úřadu v Nezvěsticích.
Stížnost
Stížnost na postup při vyřizování žádosti o informaci může podat žadatel ústně do záznamu nebo písemně v těchto případech:
– žadatel nesouhlasí s vyřízením žádosti způsobem uvedeným v § 6 zákona 106/99 (odkaz na informaci již zveřejněnou)
– informace nebyla poskytnuta do 15ti dnů ode dne podání žádosti a nebylo v téže lhůtě
vydáno ani rozhodnutí o odmítnutí
– informace byla poskytnuta jen částečně a nebylo vydáno rozhodnutí o odmítnutí další
části žádosti
– žadatel nesouhlasí s výší úhrady za poskytování informací
Stížnost lze podat ve lhůtě do 30 dnů ode dne:
– doručení sdělení proti kterému podává žadatel stížnost
– uplynutí lhůty pro poskytnutí informace
Úřední hodiny pro podávání žádostí o informace a pro podání odvolání proti rozhodnutí ve správním řízení
pondělí a středa: 8-12.00 a 13-18.00
ELEKTRONICKÁ PODATELNA
Elektronická adresa elektronické podatelny: ou@nezvestice.cz
Datová schránka: pfcbr83
Elektronická podatelna je určena pro příjem veškerých datových zpráv (vyhovujících technickým parametrům, viz. níže) doručovaných Obecnímu úřadu Nezvěstice.
Adresa pro osobní a poštovní přijímání datových zpráv na technických nosičích:
Obecní úřad Nezvěstice, Nezvěstice 277, 332 04 Nezvěstice
Úřední hodiny podatelny:
pondělí a středa: 8-12.00 a 13-18.00
Pravidla potvrzování doručených datových zpráv:
Doručení datové zprávy se odesílateli potvrzuje, pokud je možné z přijaté datové zprávy zjistit elektronickou adresu odesílatele.
Součástí zprávy o potvrzení je:
– datum a čas, kdy byla datová zpráva doručena
– identifikátor datové zprávy přidělený elektronickou podatelnou
Vzor datové zprávy:
ou@nezvestice.cz
datum: den, měsíc, rok hodina, minuta
podání: číslo jednací
Vaše podání bylo přijato.
Technické parametry přijímaných datových zpráv:
Datové zprávy jsou přijímány ve formátech: html, pdf, doc, jpg, rtf
Technické parametry fyzických nosičů, na nichž lze předávat datové zprávy:
Datové zprávy jsou přijímány na 3,5“ disketách zformátovaných pro některý ze standardních systémů souborů, dále na CD a DVD.
Postup v případě zjištění škodlivého softwaru u přijaté datové zprávy:
Datová zpráva, u které byl zjištěn škodlivý software, není zpracovávána. Pokud z přijaté datové zprávy lze zjistit elektronickou adresu odesílatele, je na tuto adresu zasláno sdělení o zjištění škodlivého softwaru.
Seznam právních předpisů, podle kterých je možné vůči Obecnímu úřadu Nezvěstice činit právní úkony v elektronické podobě a náležitosti těchto úkonů, zejména náležitosti týkající se použití zaručeného elektronického podpisu:
l. Žádost o poskytnutí informace podle zákona č. 106/1999 Sb. o svobodném přístupu
k informacím, t.j. písemná žádost o informaci podle tohoto zákona nemusí být podepsána
zaručeným elektronickým podpisem.
2. Podání podle zákona č. 500/2005 Sb. správní řád musí být podepsáno zaručeným
elektronickým podpisem. Současně musí být uveden poskytovatel certifikačních služeb,
který certifikát vydal a vede jeho evidenci nebo musí být certifikát k podání připojen nebo
nemusí být podepsáno zaručeným elektronickým podpisem, v takovém případě musí být
do 3 dnů doplněno.
3. Stížnosti, oznámení a podněty nemusí být podepsány zaručeným elektronickým
podpisem.
4. Datové zprávy zaslané úřadu, jejichž náležitosti neupravuje právní předpis, nemusí být
podepsány zaručeným elektronickým podpisem. Jedná se např. o běžnou e-mailovou
komunikaci mezi pracovníky úřadu a občany.
Opravné prostředky
Proti rozhodnutí ve správním řízení, které vydal Obecní úřad v Nezvěsticích, se lze odvolat do 15ti dnů ode dne, kdy bylo rozhodnutí doručeno, a to ke Krajskému úřadu Plzeňského kraje prostřednictvím Obecního úřadu v Nezvěsticích.
Adresa Obecního úřadu Nezvěstice: Nezvěstice 277, 332 04 Nezvěstice
Formuláře
Návody pro řešení nejrůznějších životních situací
http://portal.gov.cz/wps/portal/_s.155/708
Nejdůležitější předpisy
Seznam nejdůležitějších předpisů, podle kterých Obecní úřad jedná a rozhoduje :
Celé znění zákonů na: http://www.mvcr.cz/sbirka/index.html
Zákon č. 128/2000 Sb. o obcích
Zákon č. 634/04 sb. o správních poplatcích
Zákon č. 500/2004 Sb. o správním řízení
Zákon č. 301/2000 Sb. o matrikách, jménu a příjmení
Zákon č. 133/2000 Sb. o evidenci obyvatel a rodných číslech
Zákon č. 328/1999 Sb. o občanských průkazech
Zákon č. 329/1999 Sb. o cestovních dokladech
Zákon č. 565/1990 Sb. o místních poplatcích
Zákon č. 21/06 Sb. o ověřování
Zákon č. 200/1990 Sb. o přestupcích
Zákon č. 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím
Zákon č. 183/06 Sb. o územním plánování a stavebním řádu
Zákon č. 40/07 Sb. O informačních systémech veřejné správy
Obecně závazné vyhlášky obce Nezvěstice
Vyhlášky najdete na této webové stránce www.nezvestice.cz – vyhlášky.
Sazebník úhrad za poskytování informací
Sazebník úhrad za poskytování informací
l. Fotokopie
a) černobílá
- jednostranná kopie A 4 2,00 Kč
- oboustranná kopie A 4 3,00 Kč
- jednostranná kopie A 3 4,00 Kč
- oboustranná kopie A 3 5,00 Kč
2. Výstup z tiskárny
A 4 černobíle 2,00 Kč
A 4 barevně 10,00 Kč
3. Poštovné – dle ceníku České pošty
4. Poplatek za odeslání elektronickou poštou
do 10 stran formátu A 4 zdarma
11 a více stran formátu A 4 50,00 Kč
1 stránka A4 skenování a následné odeslání elektronickou poštou 5,00 Kč
5. Záznam informace na technickém nosiči
a) disketa 10,00
b) CD disk 50,00
6. Celkový počet hodin práce všech zaměstnanců, kteří informace vyhledávali
za každou započatou půlhodinu práce 50,00
7. V případě, že jsou informace obsažené v publikacích a tiskovinách vydaných obcí, určí se výše úhrady nákladů ve výši ceny za příslušný výtisk.
Žadatel bude o předpokládané výši poplatku informován předem. Informace se poskytne až po zaplacení.
Tento sazebník byl schválen radou obce dne 23.3.2009 usnesením č. 59/2009.
Výroční zpráva o plnění zákona č. 106/1999 Sb.
Zpráva najdete na této webové stránce www.nezvestice.cz – Povinné informace – zákon 106/1999 Sb.
Czech POINT
Czech POINT – Český Podací Ověřovací Informační Národní Terminál
Czech POINT je projektem, který by měl zredukovat přílišnou byrokracii ve vztahu občan – veřejná správa. Na jednom místě je možno získat několik ověřených výpisů.
Pracoviště Czech POINTU je i na Obecním úřadu v Nezvěsticích, Nezvěstice277 – v kanceláři matriky.
Lze tu získat na počkání ověřené výpisy z veřejných i neveřejných evidencí:
Výpisy z veřejných evidencí:
* Obchodní rejstřík
* Živnostenský rejstřík
* Katastr nemovitostí
Výpisy z neveřejných evidencí:
* Rejstřík trestů
* Výpis bodového hodnocení osob – řidičů
Úřední hodiny, kdy lze získat ověřené výpisy:
Pondělí a středa 8.00-12.00 13.00-18.00
Po předchozí domluvě s pracovnicemi matriky (telefon 377891216) lze ověřené výpisy vydat i v jiné dny a hodiny.
Správní poplatky:
výpis z rejstříku trestů ………………………………………………………50,- Kč
výpis z katastru nemovitostí, výpis z obchodního rejstříku, výpis ze živnostenského rejstříku 1. strana ………………100,- Kč, 2. a každá další strana 50,- Kč
Jaké doklady žadatelé o výpis doloží:
a) ověřené výpisy z veřejných evidencí:
U veřejných evidencí není ověřována totožnost žadatele. Žadatel je pouze povinen sdělit
kritéria pro vyhledání svého požadavku:
Obchodní rejstřík: IČ subjektu
Živnostenský rejstřík: IČ podnikatele
Katastr nemovitostí: Název katastrálního území, číslo listu vlastnictví, číslo pozemku,
číslo budovy
b) ověřený výpis z rejstříku trestů
Při vydání ověřeného výpisu z RT je nutno podepsat písemnou žádost a doložit
totožnost žadatele, kterého se výpis týká platným osobním dokladem – občanským
průkazem nebo pasem. Výpis z RT je možné vydat i cizincům, kteří mají povolení
k dlouhodobému nebo trvalému pobytu a bylo jim přiděleno rodné číslo.
Pokud někdo žádá o výpis z RT v zastoupení, musí doložit i úředně ověřenou plnou moc
a prokázat svoji totožnost.
Podrobnější informace k projektu naleznete na http://www.czechpoint.cz/